יום שני, 19 במאי 2008

ביקור שרת החינוך בבית ספרי

אני חייבת לסטות רגע מהנושא על מנת לכתוב על נושא שבוער בעצמותי והוא ביקור שרת החינוך שנערך לא מזמן בבית ספרי.
שרת החינוך פרופ' יולי תמיר ביקרה בבית הספר ביום שני ל' בניסן 5/5/08 . אל שרת החינוך התלוו מנהלת מחוז המרכז ד'ר סולי נתן , המחמ'ד הגב' שרה נעמן , ראש המועצה מר אריק חדד , מנהל מח' החינוך מר עזרא ימיני , מחזיקת תיק החינוך הגב' שרה יעקובי, חברי מועצה צוות הפיקוח ממחוז המרכז , מר הוג רונדו – ראש עירית סנט ג'ורג' מצרפת ועוד .
הביקור כלל קבלת פנים חמה ע'י מנהלת ביה'ס ונציגי מועצת התלמידים שחלקו לאורחים שי צנוע למזכרת . תלמידי כיתות א' וד' הניפו דגלים ולהקת המחול הרשימה את האורחים בריקוד על הדשא הירוק במרחבי ביה'ס . את הסיור הובילו יו'ר מועצת התלמידים וסגנו ובמהלך הסיור המתינו תלמידים נוספים בעמדות שונות של הפעילות ודווחו על הפעילות בביטחון במקצועיות ובכישרון רב. השרה ומנהלות מחוז המרכז לא הסתירו את התפעלותם מכושר הביטוי מהידע הרב שהפגינו ומהאווירה הנעימה חינוכית ערכית ששדרו הילדים במהלך הסיור . שרת החינוך התעקשה לשמוע את הילדים , שאלה שאלות ובדקה את הבקיאות בנושאים שהוצגו בפניה גם עבודות החקר שהוצגו בפניה בחדר מחשבים גרמו לה נחת ושביעות רצון (ופה אני נכנסתי לתמונה) .
ביקור השרה אכן היה מוצלח באופן בלתי רגיל, היא הביעה את התרשמותה העמוקה מבית הספר ומתלמידיו, היא הודיעה על חניכת כיתת מצטיינים בקרית עקרון וראש המועצה הודיע בפומבי כי הוא יגדיל את התקציב הבית ספרי בשנה הבאה. אך יחד עם זאת כמות ההשקעה, הכסף, הזמן והטרחה שהושקעו בביקור זה גורמים לי לחשוב אם כל זה היה כדאי ולשם מה... במשך כשבוע לא התקיימו לימודים סדירים בבית הספר, המורות נשארו כל יום אחר הצהריים וים של כסף נשפך (גם על דברים לגמרי לא הכרחיים).
יחד עם זאת, דיווח מהמורים מעלה כי ביקור השרה העצים את ביה'ס ואת שיתוף הפעולה בין המורים התלמידים וההורים וגרם לסיפוק והנאה מהעבודה שנעשתה מתוך חדוות יצירה .

2 תגובות:

shulamit אמר/ה...

שלום יונית
אני מסכימה איתך שהביקור דרש ביזבוז משאבים רבים, אך בואי לא נשכח שלא מעט פעילויות בית ספריות עושות את אותו הדבר מוציאות את התלמידים והמורים משגרת הלמידה לטובת חזרות לקראת טקסים, פעילויות מיוחדות וכד'.
לא פעם אני שואלת את עצמי האם זה הכרחי ולא חבל על השעות שמתבזבזות?
ויחד עם זאת, אני עונה לעצמי שאין ברירה ביה"ס הוא לא רק למידה של תכנים לימודיים, יש המון למידה בכל האירועים הללו, למידה שקשורה לעולם האמיתי אם בטקסי ימי הזיכרון ואם בביקור ממלכתי כפי שהיה אצלכם שבעצם ביה"ס "הרוויח" תוספת תקציב והכי חשוב גאווה שמעלה את המורל הן של המורים והן של התלמידים שבוודאי יגרום להם לרצון להמשיך להשתפר.
שולמית

למידה בסביבת וויקי אמר/ה...

היי יונית
אני מבינה אותך מאוד.אין לי דעה חד משמעית בעניין. לטעמי הכל תלוי במינון. ביקור שכזה אחת לכמה שנים בהחלט מעורר גאווה ומוטיבציה ועדיין נשאלת השאלה מה הערך המוסף לתלמידים. כאשר הביקורים הם תכופים "ומטריפים" את המערכת אין לי ספק שהילדים יוצאים נפסדים.

מיכל