ברצוני לשתף את הקוראים בשיטה למיגור האלימות אצלינו בבית הספר.
בחדר המנהלת נמצא קלסר בצבע אדום ובו כרטיס אישי לכל תלמיד. כאשר תלמיד מתנהג בצורה שאיננה ראויה באופן שהוא חריג ובוטה, הוא מיד נרשם בכרטיס האדום שלו.
כאשר לתלמיד מסויים יש 3 רישומים בכרטיס האדום, הוא מוזמן עם הוריו למנהלת ומורחק מבית הספר למספר ימים על פי החלטת ההנהלה.
התלמידים מפחדים שיפתחו להם כרטיסים אדומים ועל כן נזהרים יותר בלשונם ובהתנהגותם.
המושג נלקח מעולם הכדורגל שכן התלמידים בקיאים בו והם יודעים את המשמעות של המונח "כרטיס אדום" - הרחקה מהמשחק.
מתחילת השנה, מצאנו בבית הספר, כי השיטה יעילה למדי אצל התלמיד הממוצע. התלמידים היוצאי דופן בהתנהגותם לא שינו את התנהגותם גם בעקבות הכרטיסים האדומים וההרחקות הרבות שקיבלו, אבל באופן כללי ניתן היה להבחין בשינוי שחל בבית הספר.
יתרון נוסף - כאשר הורים מגיעים למנהלת היא יכולה לפתוח בכרטיס האדום ושם יש רישום של כל מה שעשה הילד שלהם, כך יש תיעוד של האירועים האלימים בבית הספר.
יום שלישי, 29 באפריל 2008
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
2 תגובות:
גם בבית הספר היסודי שבו בתי לומדת נהוגה השיטה הזו.
אני אשמח לשמוע על הצעות נוספות למיגור האלימות בתיכון.
האם שמעתם על השיטה של חיים עומר?
בברכה, תמר.
אני לא בטוחה שהשיטה של הרחקות טובה , הרי הילדים הבעייתיים גן כך נעדרים ממספיק מבית הספר. אוליי שיטה הפוכה של ריתוק לבית הספר ?
מלבד זאת זה טיפול סימפוטמטי , ולמה שלא תיהיה אלימות מחוץ לבית הספר ? בלי לתת לתלמידם כלים אחרים זה לא יחזיק מעמד?
הוסף רשומת תגובה