יום שלישי, 1 באפריל 2008

התמודדות אחידה של כל המורים עם בעיות משמעת

בבית ספרי, קבענו נהלים ברורים כיצד יש לנהוג כאשר ישנו אירוע של אלימות פיסית או מילולית בכיתה. במהלך של כמה השתלמויות הצוות הניהולי קבע דרך משמעתית אחת אחידה לכל מורי בית הספר, המחנכים והמורים המקצועיים. יש חשיבות רבה לכך שכל המורים יתנהגו באופן אחיד לבעיות, כך התלמידים ידעו את התוצאות למעשיהם בכל שיעור ולא רק בשיעור המחנכת. כאשר התלמידים יבינו שיש נוהל אחיד שנשמר בקפדנות אצל כל המורים, הם יכבדו את הנוהל בהתאם. אם כל מורה נוהגת בצורה שונה אזי התלמידים בודקים את הגבולות של כל מורה אזי יש תוהו ובוהו.
על הנוהל שקבע בבית ספרי בפוסט הבא...

4 תגובות:

תמרית אמר/ה...

הבית ספר בו אני עובדת שייך לעיריית מודיעין ולאחרונה בעקבות מטה המאבק המשותף של השביתה הוחלט על ידי מטה המאבק ליצור שותפות גם בנושאים כמו שציינת וליצור אמנה אחידה בין כל בתי הספר במודיעין לטיפול למשל, בנושא אלימות כדי שחלק מהטיפול יעבור גם לועדה מטעם העיריה.

lina אמר/ה...

חשוב שיהיה נוהלים אחידים וברורים לכל מורי בית הספר. כי בעיות משמעת הולכות וגוברות בכל בתי הספר וצריך לשים גבולות אליהן.
בבית הספר שאני מלמדת בו, יש איש (היה מורה בבית הספר) שהוא אחראי על בעיות המשמעת, האיש הזה אינו מלמד רק מטפל בבעיות התלמידים בבית הספר. דבר זה שמקל עלינו (אנחנו המורים) ובעיות אלו הולכות ופוחתות. זה מאוד מדהים.

יוסי ברק אמר/ה...

היי
נשתמע מאוד מעניין. אשמח לשמוע כיצד נקבע הנוהל - התהליך שעבר הצוות ועל הנוהל עצמו כמובן.
גם בית הספר שלנו שם דגש על התמודדות עם בעיות משמעת והשנה אף המורה לחינוך גופני קיבל מינוי של אחראי משמעת בית ספרי והוא מרכז את הטיפול בכל בעיות המשמעת בבית הספר.

יוסי ברק אמר/ה...

היי
מצרף לינק לעיון בתכנית למניעת אלימות אשר מופעלת בבית הספר שלנו.
http://itu.cet.ac.il/Inner.aspx?nItemID=2312
אשמח לשמוע את דעתכם
יוסי ברק